Fluctuaties in testangst tijdens toetsen in het secundair onderwijs: de rol van de behoeften aan autonomie en competentie bovenop het aantal toetsen
Testangst of faalangst vormt een fundamentele uitdaging voor het onderwijs, omdat het niet alleen geassocieerd wordt met een lager welzijn maar ook met minder goede schoolprestaties en een verhoogd
Een duwtje in de rug: Studenten nudgen om uitstelgedrag, aanwezigheid en de mate van lesvoorbereiding te verbeteren
Deze studie onderzoekt (1) de verandering in uitstelgedrag gedurende het semester en (2) of een nudging interventie uitstelgedrag kan verminderen, aanwezigheid tijdens de lessen en voorbereiding va
Het effect van COVID-19 op het mentaal welzijn van eerstejaarsstudenten aan de universiteit
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het mentaal welzijn van universiteitsstudenten relatief laag is en dat eerstejaarsstudenten bijzonder kwetsbaar zijn.
Het stimuleren van sociale vaardigheden binnen het boekhoudonderwijs in Vlaanderen: uitdagingen, kansen en toekomstige richtingen
In het accountingberoep focust men niet langer uitsluitend op de zogenoemde “hard skills” (de pure boekhoudkundige vaardigheden), maar steeds meer ook op de “soft skills”, zoals sociale vaardighede