Publicaties

Zoeken

Zoeken

  • Online testen
    Het maken van extra online oefeningen stimuleren door twee tussentijdse tests
    Lees meer
  • gender equality

    Ondernemerschapsintenties bij student economie: de rol van masculiniteit en feminiteit

    Bij universiteiten en hogescholen zijn er verschillende opleidingsonderdelen die de focus leggen op het stimuleren van ondernemersintenties en ondernemerschap, maar hoe scoren studenten op deze var

    Lees meer
  • AY CORONA

    Accounting onderwijs tijdens COVID-19: Wat leren we uit de UGent ervaringen?

    Op vrijdag 13 maart 2020 kwam COVID-19 ons academisch leven binnen. Van de ene dag op de andere, moesten we noodgedwongen omschakelen van traditioneel on-campus onderwijs naar online onderwijs.

    Lees meer
  • Choice between lecture-based learning and team learning

    Choice between lecture-based learning and team learning

    In deze paper onderzoeken we de keuze, die studenten inde 1ste bachelor krijgen tussen enerzijds geleide oefeningen en anderzijds oefeningen in teams.

    Lees meer
  • 7 mythes about cooperative learnring

    Zeven mythes over groepswerk ontkracht

    Vandaag de dag werken studenten intensief samen in teams met hun leeftijdsgenoten. Niettegenstaande, komt er ook veel kritiek op werken in groep.

    Lees meer
  • Balanscentrale

    De jaarrekening: wie zijn de gebruikers?

    De jaarrekening van vennootschappen is raadpleegbaar via de website van de Nationale Bank van België, wat toelaat het brede publiek inzage te geven in de financiële prestaties van bedrijven.
    Lees meer
  • deep learning

    Diepgaand versus oppervlakkig studeren

    Om aan de hedendaagse eisen van werkgevers te voldoen, volstaat het niet dat studenten feiten en formules uit het hoofd leren, ze moeten ook bepaalde technieken en vaardigheden onder de knie krijgen.
    Lees meer
  • target costing

    "Legogame": Simulatie van het kostenproces in het ontwerp en de ontwikkeling van een product

    Dit simulatiespel is een mooi voorbeeld van actief leren.  Het spel is gebaseerd op een trainingsessie om ontwerpers aan te tonen dat door creatieve ideeën heel wat kosten kunnen worden gespaard. 
    Lees meer