Deze studie onderzoekt (1) de verandering in uitstelgedrag gedurende het semester en (2) of een nudging interventie uitstelgedrag kan verminderen, aanwezigheid tijdens de lessen en voorbereiding va
Het effect van COVID-19 op het mentaal welzijn van eerstejaarsstudenten aan de universiteit
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het mentaal welzijn van universiteitsstudenten relatief laag is en dat eerstejaarsstudenten bijzonder kwetsbaar zijn.
Het stimuleren van sociale vaardigheden binnen het boekhoudonderwijs in Vlaanderen: uitdagingen, kansen en toekomstige richtingen
In het accountingberoep focust men niet langer uitsluitend op de zogenoemde “hard skills” (de pure boekhoudkundige vaardigheden), maar steeds meer ook op de “soft skills”, zoals sociale vaardighede
Predicting first-year university progression using early warning signals from accounting education: A machine learning approach
In this paper, we examine whether early warning signals from accounting courses (such as early engagement and early formative performance) are predictive of first-year progression outcomes, and whe
In deze studie wordt een grootschalige introductie van design thinking beschreven, zoals uitgevoerd in ESPOL (Ecuador, Guayaquil). Tijdens een volledig semester krijgen alle studenten uit de 1ste