Publicaties

Zoeken

Zoeken

  • Choice between lecture-based learning and team learning
    Keuze tussen geleide oefeningen en oefeningen in teams werkt motiverend
    Lees meer
  • 7 mythes about cooperative learnring

    Zeven mythes over groepswerk ontkracht

    Vandaag de dag werken studenten intensief samen in teams met hun leeftijdsgenoten. Niettegenstaande, komt er ook veel kritiek op werken in groep.

    Lees meer
  • Balanscentrale

    De jaarrekening: wie zijn de gebruikers?

    De jaarrekening van vennootschappen is raadpleegbaar via de website van de Nationale Bank van België, wat toelaat het brede publiek inzage te geven in de financiële prestaties van bedrijven.
    Lees meer
  • deep learning

    Diepgaand versus oppervlakkig studeren

    Om aan de hedendaagse eisen van werkgevers te voldoen, volstaat het niet dat studenten feiten en formules uit het hoofd leren, ze moeten ook bepaalde technieken en vaardigheden onder de knie krijgen.
    Lees meer
  • target costing

    "Legogame": Simulatie van het kostenproces in het ontwerp en de ontwikkeling van een product

    Dit simulatiespel is een mooi voorbeeld van actief leren.  Het spel is gebaseerd op een trainingsessie om ontwerpers aan te tonen dat door creatieve ideeën heel wat kosten kunnen worden gespaard. 
    Lees meer
  • team learning

    Voorkeuren voor en gevolgen van teamgericht leren versus klassikaal leren bij eerstejaarsstudenten Economie

    Deze studie onderzocht de voorkeur van studenten voor team-gestuurd leren en het effect van team-gestuurd leren op de leerprestaties van studenten.
    Lees meer
  • Teamlearning versus lecture-based learning

    Verbeteren van de tevredenheid van eerstejaarsstudenten Economie door het teamgericht leren

    Deze studie vergelijkt het welbevinden en de leerervaringen van de team-gestuurde studenten met het welbevinden en de leerervaringen van studenten uit de plenaire sessie.
    Lees meer
  • gender en examenformat

    Gender en prestaties bij examens accounting: invloed van het examenformat

    Dit onderzoek gaat dieper in op de vraag of het toenemende gebruik van meerkeuzevragen bepaalde studentengroepen - de vrouwelijke of de mannelijke studenten - zou bevoordelen.
    Lees meer