Wuyts, S., Everaert, P. & Opdecam, E. From Intention to Action: Nudging Initial Adoption and Subsequent Use of Gamified E-Learning Tools in Higher Education.
ChatGPT kan bijdragen als tweede codeerder in de analyse van kwalitatieve interviewdata.
Deze studie onderzoekt of ChatGPT kan worden ingezet als tweede codeerder bij het analyseren van interview transcripten binnen deductief kwalitatief onderzoek.
Fluctuaties in testangst tijdens toetsen in het secundair onderwijs: de rol van de behoeften aan autonomie en competentie bovenop het aantal toetsen
Testangst of faalangst vormt een fundamentele uitdaging voor het onderwijs, omdat het niet alleen geassocieerd wordt met een lager welzijn maar ook met minder goede schoolprestaties en een verhoogd
Een duwtje in de rug: Studenten nudgen om uitstelgedrag, aanwezigheid en de mate van lesvoorbereiding te verbeteren
Deze studie onderzoekt (1) de verandering in uitstelgedrag gedurende het semester en (2) of een nudging interventie uitstelgedrag kan verminderen, aanwezigheid tijdens de lessen en voorbereiding va