Visitekaartje DUGA

DUGA beschikbaar voor heel de UGent community!

Van idee tot project tot afgewerkt product: DUGA 1.0 is klaar voor lancering!

Met trots laten we jullie weten dat elke lesgever aan UGent vanaf maandag 1 oktober DUGA binnen zijn of haar vak kan gebruiken.

Voor wie DUGA nog niet kent: DUGA is een mobiele, educatieve app, ontwikkeld voor en door UGent lesgevers in nauwe samenwerking met DICT. Hier kan u meer informatie vinden: http://www.accountingeducation.ugent.be/nl/duga

DUGA is een game waarbij vragen over de leerstof opgelost worden, binnen één vak of over vakken uit het curriculum heen, waarbij studenten badges en punten kunnen verdienen. Uitdagen of uitgedaagd worden, gepersonaliseerde leaderboards maken, het kan allemaal! Studenten zullen met plezier tijdens de pauzes en op dode momenten met uw vak bezig zijn.

DUGA is een mooie aanvulling op elke UGent cursus. Daarom willen we alle lesgevers motiveren om mee in dit project te stappen. Lesgevers geven éénmalig vragen in over hun cursus in een zeer intuïtief systeem, speciaal ontwikkeld voor de app. Deze vragen komen automatisch in het spel terecht op een tijdstip te kiezen door de lesgever.

Maar er is meer: DUGA kan ook tijdens de lessen gebruikt worden als spel om met de hele groep te spelen. Dit kadert perfect in het activerend lesgeven en zal u met plezier uittesten tijdens de les!

DUGA leren kennen is zeer eenvoudig: er zijn filmpjes, handleidingen en workshops. Start vandaag nog met het spel: contacteer DUGA@UGent.be en wij maken voor u een persoonlijk CMS (content management system) waarin u kan starten met vragen ingeven.  Of nog beter, neem deel aan één van de volgende workshops, waarbij we je op weg zetten:

• Vrijdag 12 oktober van 13u00 tot 14u00, Sint-Pietersplein 7, Vergaderzaal 0.1
  • Vrijdag 26 oktober van 13u00 tot 14u00, Sint-Pietersplein 7, Vergaderzaal 1.1
  • Vrijdag 9 november van 13u00 tot 14u00, Sint-Pietersplein 7, Vergaderzaal 0.1
  • Vrijdag 23 november van 13u00 tot 14u00, Sint-Pietersplein 7, Vergaderzaal 0.1

Schrijf je hier in.

Veel succes!

Elke Minnaert, Evelien Opdecam, Patricia Everaert, Karel Van Achte, Thomas Berton