Postgraduaat

UGent Kick-off: Postgraduaat Gecertificeerd Accountant

UGent bouwt voort op succesvol eerste jaar van het postgraduaat Gecertificeerd Accountant

Bij de aanvang van het vorige academiejaar hebben we met trots het nieuwe postgraduaat gecertificeerd accountant gelanceerd, in samenwerking met HOGENT en Arteveldehogeschool, en in partnerschap met ITAA. Dit initiatief beoogt studenten te ondersteunen tijdens hun stageloopbaan tot accountant, met onder andere minder examenlast bij ITAA.

In dit tweede jaar van onze opleiding aan de Universiteit Gent zetten we onze inspanningen voort om studenten voor te bereiden op het schriftelijke en mondelinge maturiteitsexamen bij ITAA. HOGENT richt zich op fiscale aspecten, terwijl UGent zich concentreert op accountancy. Tijdens de contactmomenten werken studenten aan een casus die ze kunnen gebruiken tijdens het mondelinge bekwaamheidsexamen. De probleemstelling werd reeds in het eerste jaar geïntroduceerd, en in het tweede jaar leggen we meer nadruk op de mogelijke benaderingen bij het oplossen van de casus.

In het huidige eerste jaar hebben we 40 inschrijvingen, een toename van 5 studenten vergeleken met vorig jaar, wat de groeiende vraag naar deze opleiding illustreert. In het tweede jaar verwelkomen we 23 studenten die overkomen naar UGent. In het derde jaar stromen deze studenten door naar de partners van Arteveldehogeschool om de opleiding verder af te werken.

De sector van accountancy en belastingadvies groeit snel, en het postgraduaat voldoet aan de vraag naar hooggekwalificeerde professionals. Bij al onze onderwijspartners hechten we waarde aan praktijkgericht onderwijs, met docenten die actief zijn in het werkveld en praktijkcasussen uit professionele kantoren.

Meer info?

Elke.Minnaert@UGent.be