locatie onderzoeksgroepen
One mark of a great educator is the ability to lead students out to new places where even the educator has never been. -Thomas Groome-

Situering

De onderzoeksgroep Accounting Education is onderdeel van de Accounting Research Group en situeert zich binnen de Vakgroep Accountancy, Bedrijfsfinanciering en Fiscaliteit in de faculteit Economie en Bedrijfskunde van UGent.

Deze onderzoeksgroep houdt zich bezig met projecten, onderzoek en evenementen die de kwaliteit van het onderwijs in accounting verbeteren zodat leerlingen en studenten de kennis sneller, efficiënter en aangenamer kunnen verwerven.

Team AE

Wat ons drijft

De passie voor accounting en de interesse in onderwijs is wat de onderzoekers in deze groep verbindt. Zij combineren, elk vanuit hun achtergrond, de kennis van accounting met pedagogische inzichten.

Deze combinatie vormt het uitgangspunt voor hun onderzoek en is de drijfveer voor ‘ZEP-proof’ (= zinvol – efficiënt – plezant) onderricht in accounting.