DUGA Broodje Martinnovatie

14/12/2017
Voorstelling DUGA

Broodje Martinnovatie "DUGA - Durf Gamen"

Gamification is één van de 4 winnaars van de Innoversity Challenge.

Het betreft een mobiele game, DUGA genaamd, waarmee studenten het in een leuke omgeving tegen elkaar opnemen via interessante vragen over de leerstof. De game verhoogt de betrokkenheid van de studenten zonder professoren en personeel te overladen. Het spel speelt zich veelal af binnen een cursus maar kan ook vakoverschrijdend gespeeld worden.

Deelnemers kiezen een nickname en vergaren punten en badges. Ze streven naar een hoge score die voor iedereen zichtbaar is in het leaderboard. Er zijn verschillende vraagtypes mogelijk, zoals meerkeuze, waar/vals, slider, order, syllables, drag & drop en outcome. Daarnaast krijgt iedereen op een constructieve manier feedback over het leerproces.

Tijdens dit seminarie kregen de deelnemers de kans het spel te spelen. Hieruit vloeide nuttige feedback om het spel te verbeteren. Zo zal het in de definitieve versie mogelijk zijn DUGA niet enkel buiten maar ook binnen de les te gebruiken.